Posláním je usilovat o zlepšení kvality života cílové skupiny občanů, žijících ve svém přirozeném sociálním prostředí, prosazovat a obhajovat zájmy a práva cílové skupiny občanů ve společnosti, podporovat zavádění nových trendů a přístupů v oblastech terénních pečovatelských služeb a podporovat rozvoj komunitní péče.

Charakteristika služeb
Poskytování pečovatelské služby je hlavní aktivitou naší organizace a organizace má mnohaleté zkušenosti s poskytováním této služby.
Pečovatelské služby OPORA jsou poskytovány jako registrované terénní sociální služby a jejich poskytování je v souladu se standardy kvality sociálních služeb MPSV ČR. Služby jsou poskytovány v provozní době služby od 7:00 do 21:00 v průběhu celého týdne včetně svátků. V případě potřeby lze po individuální dohodě poskytnout služby i mimo běžnou provozní dobu. V současné době jsou pečovatelské služby poskytovány na pracovištích v Ústí nad Labem a Roudnici nad Labem v dojezdové vzdálenosti 20 km od jednotlivých pracovišť. Výše platby za pečovatelské služby vychází z aktuální vyhlášky MPSV ČR. Aktuální platný ceník služeb naleznete v sekci Ceník služeb.
Jak si objednat pečovatelské služby
V případě zájmu o pečovatelské služby kontaktujte příslušné pracoviště, které je pro Vás nejblíže. Sociální pracovník si s Vámi domluví osobní schůzku, kde se sestaví individuální plán péče a bude sepsána smlouva o poskytování služeb. Kontaktní údaje na naše pracoviště naleznete v sekci Kontakty.
Rozsah poskytovaných služeb
V rámci pečovatelské služby nabízíme klientům tento rozsah činností:
1. pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc a podpora při podávání jídla a pití
- pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
2. pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- pomoc při úkonech osobní hygieny
- pomoc při základní péči o vlasy a nehty
- pomoc při použití WC
3. poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- pomoc při přípravě a podávání stravy přiměřené době poskytování služby
- zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
4. pomoc při zajištění chodu domácnosti
- běžný úklid a údržba domácnosti
- údržba domácích spotřebičů
- běžné nákupy a pochůzky
- velký nákup
- praní a žehlení prádla
- pomoc při velkém úklidu
Pomoc při velkém úklidu nezahrnuje činnosti druhu: úklid ve výškách, stěhování, čištění koberců atp., které není možné vykonat jedním pracovníkem nebo vyžadují zvláštní vybavení.
5. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- doprovázení k lékaři na orgány veřejné moci, instituce poskytující veřejné služby a jiné navazující sociální služby a doprovázení zpět
Principy poskytovaných pečovatelských služeb
- zachování a respektování lidské důstojnosti uživatelů
- naplňování a respektování práv uživatelů
- vnímání sociální situace uživatele jako celku ve všech souvislostech
- podpora vycházející z individuálních potřeb uživatelů
- poskytování služeb na základě osobních cílů stanovených uživatelem
- vytváření podmínek pro možnost volby uživatele a respektování jeho volby
- podpora samostatnosti uživatelů
- motivace uživatelů k sociálnímu začlenění
- služby jsou poskytovány v souladu se standardy kvality sociálních služeb